Na de overname van G+J Media was het voor Hearst Netherlands belangrijk om beide organisaties samen te huisvesten op één locatie. Door de nieuwe collega’s samen in één inspirerend nieuw pand onder te brengen, kunnen ze de voordelen gaan plukken van de synergie. Een nieuw te bouwen kantoor van 5.000 m2, in de Houthaven van Amsterdam, gaf hiervoor alle ruimte.
Hearst staat voor herkenbaarheid, kwaliteit en eigenzinnigheid. Wij kregen als uitgangspunt van de opdrachtgever mee, dat het vooral niet te corporate mocht worden. Wij hebben een tijdloos ontwerp gemaakt waarin Hearst de komende jaren hun thuis heeft gevonden.
Het ontvangstgebied is een groot, open ‘sociaal’ plein geworden waar meerdere functies samenvallen. Of het nu om lunch, koffie, flexplek of een town-hall meeting gaat, iedereen kan hier terecht. Verder zijn de liftkernen en het trappenhuis opengewerkt om meer transparantie in het gebouw te brengen.
In ons ontwerp hebben we ruimtes gereserveerd voor Hearst om hun business tentoon te stellen. Denk hierbij aan de covers van magazines die als een moodboard op de wanden gespeld kunnen worden. Het kleurgebruik van de diverse merken van Hearst zijn herkenbaar aanwezig op de verdiepingen.
Je weet wat je mooi vindt. Maar ga dat maar eens omschrijven in woorden...Spreekt een bepaald interieur, iets van meubilair of een detail voor jou tot de verbeelding? Daar hebben we een oplossing voor: jouw persoonlijke DZAP moodboard. Hoe werkt dat?